قابلیت های نرم افزار QlikView



بدیهی است که تجربه منحصر به فرد استفاده تجمعی از داده ها و همچنین طراحی و پیاده سازی سریع داشبوردها و رابط های کاربری مفید در QlikTech قابل مقایسه با دیگر نرم افزارهای مشابه نیست ولی در کنار تمامی این مزیت های واضح و برجسته این نرم افزار، قابلیت های دیگری نیز وجود دارند که شاید کمتر به آن ها پرداخته شده باشد.

1- ارائه هر آنچه برای طراحی و پیاده سازی یک گزارش نیاز است
از ابتدای پیدایش نرم افزارهای هوش تجاری، این نرم افزارها تنها ابزار لایه کاربر نهایی را در اختیار طراحان قرار داده و قابلیت هایی چون یکپارچه سازی و ذخیره داده ها را در بر نمی گرفتند و یا نهایتا این ابزارها را به صورت افزونه هایی با قیمت بالا، ارائه کرده اند. هزینه مالکیت و مشکلات یکپارچه سازی ETL های افزوده شده و لایه های پایگاه داده، معمولا بالا بوده و نهایتا به پیچیدگی های پشته ای (Stack-Complexity) منجر می شود. بسیاری از کمپانی ها برای سال ها با این مشکلات دست پنجه نرم کرده و حتی با صرف هزینه های قابل توجه، به تجربه تجاری ارزشمندی دست نیافته اند. نرم افزار QlikView، با قابلیت (IMDB (In-memory Database، مشکلات ETL و ذخیره سازی داده ها را از میان برداشته و چنانچه به data warehouse با فرم مناسب و کاربردی دست یافته باشید، QlikView می تواند به راحتی و با قابلیت اتصال مستقیم، نقش لایه کاربر نهایی را بازی کند.
قابلیت های نرم افزار QlikView
2- سرعت
برای اشخاصی که در زمینه تجاری فعالیت می کنند، سرعت یک قابلیت ضروری محسوب می شود و شاید نهایتا پنج دقیقه از زمان آن ها صرف مشاهده و آنالیز داده هایشان شود.
در مقایسه با دیگر نرم افزارها ،QlikView با ارائه سریع و آنی داده ها و نتایج، اشخاص را بیشتر به ایجاد و استفاده از این آنالیزها، تشویق می کند.
قابلیت های نرم افزار QlikView

3- طراحی و گسترش گزارشات هنگامی که داده ها را درست در مقابل خود در اختیار دارید
هنگام طراحی و پیاده سازی گزارشات هیچ چیز به اندازه مشاهده داده های واقعی در لحظه، نمی تواند مفید باشد. به همین خاطر، هر شیء ای را که در طراحی داشبورد گزارشات خود با QlikView استفاده می کنید، سریعا با داد های واقعی پر خواهد شد.
قابلیت های نرم افزار QlikView

4- موتور محاسباتی پیشرفته
نرم افزار QlikView در برگیرنده محدوده وسیعی از اصطلاحات و توابع آماری و مالی می باشد. علاوه بر این، امکان ترکیب این توابع برای محاسبه نتایج پیچیده تر را نیز فراهم می آورد. بدست آوردن متوسط درآمد دوشنبه اول هر ماه در بازه شش ماه متوالی، از سفارش های خریدی که در میان 20% از سفارشات خرید آن روز، در رتبه های بالا قرار گرفته اند آن هم در شهر یا کشورهایی که با حروف خاصی آغاز می شنوند.
قابلیت های نرم افزار QlikView

5- امکان توسعه و برنامه نویسی
هر پلت فرم هوش تجاری براساس دیدی که نسبت به هوش تجاری دارد، قابلیت ها و امکاناتی را ارائه می دهد و در نتیجه زمانی فرا می رسد که این قابلیت ها و امکانات محدود و از پیش تعریف شده دیگر پاسخگوی نیاز کاربران نباشد .QlikView گسترش پذیرترین، قابل تنظیم ترین و قابل برنامه ریزی ترین پلت فرم هوش تجاری موجود در بازار می باشد. توسعه توابعی که در نرم افزار موجود نیستند به صورتی که مجددا قابل استفاده باشند، طراحی انواع جدید چارت و ایجاد کتابخانه ای از چارت ها با منابع خارجی و تحت وب از قابلیت هایی هستند که محدودیت های موجود در پلت فرم های هوش تجاری موجود رابه راحتی از بین خواهد برد.
قابلیت های نرم افزار QlikView